• 1403/10/12
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)

انتشار کتاب پژوهش یاری: نقش جدید کتابداران و متخصصان اطلاعات

اطلاع می رساند کتابی با عنوان " پژوهش یاری: نقش جدید کتابداران و متخصصان اطلاعات"

نوشته هیلده درایونز دلند، کاری مته والمن هیدل توسط همکاران کتابدار ترجمه شده و به چاپ رسیده است .

مترجمان : دکتر نیلوفر برهمند، دکتر ابوالفضل طاهری

باهمکاری : دکتر رویا بلاغی، سارا کریم زاده، رویا مرادی

پژوهش، زمینه ساز توسعه و بالندگی علم و عمل است. به همین دلیل، دولت‏ها همه ساله بودجه کلانی را به دانشگاه‏ها برای انجام طرح‏های پژوهشی و جذب پژوهشگران توانمند اختصاص می‏دهند. وجود نظام پشتیبانی از پژوهش کارآمد در دانشگاه می‏تواند نیازهای پژوهشگران برای ارتقای بهره وری پژوهش را تامین کرده و به آنان کمک کند که با صرف زمان کم تر، پژوهش های موثرتری انجام دهند. کتابخانه‌های دانشگاهی یکی از ارکان اساسی این نظام هستند. کتاب پژوهش یاری: نقش جدید کتابداران و متخصصان اطلاعات به کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی کمک می کند که پای خود را از نقش های سنتی فراتر بگذارند و به عنوان یکی از ارکان نظام پشتیبانی از پژوهش در دانشگاه عمل کنند. این کتاب که حاصل تجربیات یک کتابدار و یک دانشجوی دکترا در دانشگاه آگدر نروژ است، به زبان ساده و عملی به کتابداران آموزش می دهد که به گروه های مختلف پژوهشگران دانشگاه خدمات مشاوره اطلاعاتی ارائه دهند. هم چنین به مدیران کتابخانه های دانشگاهی کمک می کند تا جایگاه کتابخانه را در نظام پشتیبانی از پژوهش و تصمیم گیری های مرتبط با پژوهش در دانشگاه پر رنگ کنند.

این کتاب در ده فصل به شرح زیر تنظیم شده است

فصل اول: درگیر شدن در محیط پژوهش و فرایند پژوهش

فصل دوم: سواد اطلاعاتی در فرایند پژوهش

فصل سوم: پشتیبانی از پژوهش از سوی کتابخانه چیست و چه باید باشد؟

فصل چهارم: آشناشدن با کتابخانه

فصل پنجم: برآورده کردن انتظارات مختلف (رویکردی به نیازهای مختلف کاربران کتابخانه)

فصل ششم: کتابخانه چه چیزی می‌تواند ارائه دهد و کتابدار چه‌کاری می‌تواند انجام دهد؟

فصل هفتم: ارتباط کلید است: چگونه ارتباط برقرار کنیم و چگونه آن را تداوم بخشیم؟

فصل هشتم: خدمات پشتیبانی از پژوهش مهم

فصل نهم : تفاوت میان موضوعات و چگونگی تأثیر آن بر نیازاطلاعاتی پژوهشگران

فصل دهم نشاط بیشتر و نتایج بهتر- همکاری در نگارش علمی

 

 
  • گروه خبری : اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 115923
تدوین گر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید