متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1402/11/03
  • - تعداد بازدید: 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)

برگزاری نشست هم اندیشی مسئولین و اساتید دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) با معاونین صدا و سیمای مرکز فارس

نشست هم اندیشی معرفی توانمندی ها و ظرفیت های جامعه پرستاری به صدا و سیما با حضور معاونین صدا و سیمای مرکز فارس در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)، رئیس دانشکده هدف از برگزاری این نشست را تعامل دو سویه دانشکده و صدا و سیما بیان کرد و گفت: با توجه به اهمیت حرفه پرستاری و نقش آن در ارتقاء سلامت مردم، لازم است توجه بیشتری به این مقوله در برنامه های صدا و سیما شود.دکتر «مریم شایگان» در ادامه بر لزوم ساخت برنامه های مستند در رابطه با اعضای هیات علمی و پرستارانی که پس از مهاجرت بدلایل متعدد مجددا به کشور بازگشته اند، تاکید کرد و خاطر نشان کرد این برنامه ها می توانند با آگاهی بخشی در رابطه با واقعیات و بعضاً معضلات مهاجرت نقش مهمی در تصمیم گیری پرستاران و اعضای هیات علمی در خصوص مقوله مهاجرت داشته باشند.
دکتر «مجید نجفی کلیانی» معاون پشتیبانی دانشکده، نیروی انسانی را رمز توسعه پایدار بیان کرد و گفت: از صدا و سیما انتظار می رود با تولید محتوای سازنده و استفاده از تجربیات اساتید به نظام سلامت کمک کند.

دکتر «زهرا کشتکاران» عضو هیات علمی دانشگاه، گفت: یکی از رسالتهای ما در علوم پزشکی خصوصا در رشته پرستاری ایجاد علم نافع است و این علم باید به نحوی سبب نفع رساندن به فرد یا جامعه شود که صدا و سیما می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
دکتر «آزیتا جابری» عضو هیات علمی دانشگاه، با تاکید بر علم نافع گفت: بخشی از این نفع از طریق مشاوره می باشد که گروه مامایی این رسالت را از تابستان سال 1402 با افتتاح مرکز کلینیک باروری و جوانی و جمعیت در درمانگاه امام رضا (ع) آغاز کردند و این بخش از کار در رشته پرستاری به صورت مشاوره های خود مراقبتی می تواند با ایجاد کلینیک پرستاری و معرفی آن توسط صدا و سیما به جامعه انجام شود.

دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه نقش رسانه ها را در ایجاد یک تصویر اجتماعی درست از پرستار در جامعه مهم دانستند و گفتند: صدا و سیما با نشان دادن واقعیت ها می تواند به خوبی نقش و حرفه پرستاری را در جامعه بیان و معرفی کند و نشان دهد که پرستاری محدود به حیطه مراقبت نیست بلکه یک حرفه تخصصی در جامعه است.

معاون سیمای مرکز فارس گفت: علم نافع باید پیوست رسانه ای داشته باشد و این پیوست باید در فرم های مختلف ارائه شود.

دکتر «دیانتی» در ادامه گفت: این سازمان از تولید محتوای آموزشی توسط اساتید و دانشجویان پرستاری استقبال می نماید.

او ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه تولید محتوا گفت: از طریق برنامه های مختلف از جمله برنامه «سلامت باشید» می توان به انعکاس توان علمی پرستاران پرداخت.
دکتر «مجرد» معاون صدای مرکز فارس گفت: برای اینکه تصویر خوبی از حرفه پرستاری در جامعه ایجاد شود به برنامه ریزی، فکر و ایده های مناسب نیاز است.

در پایان این نشست ضمن استقبال از نظرات مسئولان و اساتید دانشکده، مقرر شد جلسات هفتگی با حضور نمایندگان دانشکده در محل صدا و سیمای مرکز فارس به منظور دستیابی به راهکارهای عملیاتی برگزار شود./

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,دانشکده,خبر روابط عمومی,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93504
کلیدواژه